Autoriteit Persoonsgegevens wil smartengeldregeling

De Autoriteit Persoonsgegevens wil dat overheden, bedrijven en organisaties die onrechtmatig persoonsgegevens van burgers verwerken en delen smartengeld betalen. Enkel achteraf boetes opleggen bij overtreding is niet effectief. Hiervoor is echter een wetswijziging nodig. Dat zei Aleid Wolfsen, bestuursvoorzitter...


25-01 Autoriteit Persoonsgegevens: `Smartengeld voor bijhouden... Binnenlands nieuws
25-01 Autoriteit Persoonsgegevens eist opheldering over dataverwerking... Binnenlands nieuws
25-01 Autoriteit eist opheldering Inlichtingenbureau over... Consument & 50+
25-01 Inlichtingenbureau moet duidelijkheid geven over dataverwerking... Opinie
11-12 Meerderheid burgers wil 1 centrale website overheden Internet & ICT
11:08 ´Voorkom ai als zwarte doos en zet burger voorop´
11:07 Microsoft Teams ondersteunt webinars met maximaal twintigduizend gebruikers
11:06 Dutch Power Cows zijn Stampede op World Community Grid begonnen
11:05 Minister vraagt terughoudendheid met tweede camera bij online tentamens
11:05 Webinar over het verwerken van persoonsgegevens buiten de Europese...
11:05 Jeannine Peek stapt over van Dell naar Capgemini
11:05 Zoom verviervoudigt omzet naar 2,6 miljard dollar
11:05 Microsoft Teams maakt webinars met twintigduizend gebruikers mogelijk
11:02 Realme 8 krijgt een 108MP hoofdcamera
10:59 DatacenterWorks Expertsessie Datacenter Monitoring
10:57 Microsoft beschuldigt Chinese hackers van aanval op e-maildienst
10:52 Decentrale website maken voor web 3.0
10:45 Huawei-telefoons gaan snel over van Android naar HarmonyOS
10:43 Konftel bedankt iedereen voor een uiterst succesvol jaar
10:42 Review: Samsung The Premiere LSP7T – Ultra HD Short Throw-projector...
10:42 Nikon maakt 4k-sensor die kan opnemen met 1000fps en hoog dynamisch...
10:38 Cybersecurity-supertrio schiet politici te hulp
10:38 Frank Robben uitgeroepen tot ´Big Brother van het Jaar´
10:38 SoundCloud maakt betalingen aan artiesten ´eerlijker´
10:38 Ook Nieuw-Zeeland wil akkoorden tussen technologiereuzen en media