Opinie | Max Havelaar staat op nr. 1 in de canon. Nu nog in de klas
Multatuli staat op nummer één in de vernieuwde literaire canon, maar op school wordt hij niet meer gelezen, constateert Jacqueline Bel. Terwijl zijn visie nog altijd jongeren aanspreekt.


20-10 Max Havelaar staat op nr. 1 in de canon. Nu nog in de klas Opinie
29-10 Max Havelaar staat op nr. 1 in de canon. Nu nog in de klas. En waarom ook niet Zijn visie spreekt jongere Amateurvoetbal
03-10 Veel blijft hetzelfde in de Nederlandstalige literaire canon, maar de vrouwelijke auteur rukt op Amateurvoetbal
01-10 Nieuws: Dit is de nieuwe Nederlandstalige literaire canon; Max Havelaar blijft fier bovenaan staan Kunst & Literatuur
25-10 Het koloniaal gehalte van Multatuli`s Max Havelaar Kunst & Literatuur
13:25 Leraar Erik Ex in gesprek met schoolleiders over onderwijskwaliteit...
11:18 Leerlingen bouwen robothand voor nieuwe klasgenoot
11:18 Gymleraar Alkmaarse school verdacht van verleiden minderjarige leerlinge
26-01 Adviesgroep Regie op ICT: op weg naar het Normenkader IBP? D&éze...
26-01 Beleidsregel financiële sancties met strenger toezicht
26-01 Anne Frank Stichting lanceert online kennisbank
26-01 Blog | ChatGPT, wat een verrijking
26-01 Neem deel aan het monitoringsonderzoek strategisch personeelsbeleid...
26-01 Een interactieve manier van lesgeven: WRTS Live
26-01 Opleidingsaanbod 2023 bekend: hoe ga jij je dit jaar verder ontwikkelen?
26-01 Checklists en handreikingen schoolexaminering geactualiseerd
26-01 De angst voor het boek is vooral angst dat het tot denken aanzet
26-01 Elton John nodigt schoolklas uit voor concert na cover I´m Still...
25-01 Bijna kwart jongeren trekt Holocaust in twijfel: ´Ronduit schrikbarend´
25-01 Doorgaan met onderwijs over Holocaust
24-01 Week van Hoogbegaafdheid: 4-12 maart
24-01 Evidence-informed naar een lerende organisatie met nieuwe leidraden...
24-01 Mensen- en kinderrechten van gezinnen onvoldoende beschermd bij huisuitzettingen
24-01 Langdurig ziekteverzuim vanwege covid neemt toe
24-01 Dialoogsessie Hoe krijgen we onze leerlingen weer ’aan’? terugkijken